Frequently Asked Question

W jaki sposób ustawić alert w programie LEX aby pojawiał się w przypadku wystąpienia się zmian w danej ustawie?
Ostatnio odświeżony rok temu

Alerty

Alerty służą do przesyłania Użytkownikowi informacji na temat zdarzeń dotyczących wybranego dokumentu. Alerty są dostępne dla aktów prawa powszechnego, europejskiego i resortowego.

Jak dodać Alert dla całego dokumentu i z poziomu menu jednostki?

Aby dodać alert dla całego dokumentu, należy w oknie otwartego dokumentu przejść do zakładki Narzędzia, a tam skorzystać z opcji Dodaj alert

image
image

Możliwe jest również dodanie alertu z poziomu menu jednostki. Aby to uczynić, należy wyszukać odpowiednią jednostkę, rozwinąć menu jednostki ikoną plusa po lewej stronie jednostki i wybrać opcję „dodaj alert”, tak jak to przedstawia poniższy obrazek.

image

Dla dokumentu objętego alertem raz w tygodniu (co do zasady w poniedziałek) zostanie wysłane e-mailowe powiadomienie informujące o wszystkich zdarzeniach, które mają nastąpić w nadchodzących siedmiu dniach (od poniedziałku do niedzieli) i dotyczą obserwowanego dokumentu.

W przypadku, gdy w ciągu tygodnia zaistnieją zdarzenia nieobjęte wcześniejszym powiadomieniem, informacje o nich zostaną przesłane najszybciej, jak to możliwe.

Przykładowy mail z Systemu alertów

image


Zdarzenia objęte alertowaniem dla całego obserwowanego aktu

  • Wejście w życie
  • Stosowanie
  • Publikacja aktu uchylającego
  • Uchylenie
  • Wygaśnięcie
  • Zmiana zakresu obowiązywania
  • Moc wsteczna
  • Publikacja aktu zmieniającego
  • Publikacja aktu wykonawczego (Uwaga: Alerty w zakresie aktów prawnych wykonawczych nie obejmują aktów prawa miejscowego)
  • Publikacja aktu ujednolicającego
  • Akt obserwowany zostaje zmieniony
  • Akt wykonawczy wchodzi w życie
  • Akt zastępujący zostaje opublikowany
  • Akt zastępujący wchodzi w życie
  • Udostępnienie w produkcie projektu aktu będącego w relacji z aktem obserwowanym

Zdarzenia objęte alterowaniem dla obserwowanej jednostki redakcyjnej

  • Zmiana
  • Uchylenie
  • Dodanie nowych dokumentów do jednostki:
    • orzeczenia
    • pisma urzędowe
    • tezy z piśmiennictwa
    • komentarze
    • monografie
    • linie orzecznicze
    • komentarze praktyczne
    • poradniki
    • artykuły
    • podręczniki
    • pytania i odpowiedzi
    • szkolenia online
    • zestawienia.

Listę dokumentów, dla których Użytkownik ustawił alert, można wyświetlić z lewego panelu Strony startowej, klikając na ikonę Alerty.

image
image

Listę alertów można zawężać w lewym panelu. Domyślnie jest wyświetlana lista wszystkich alertów.

Usuwanie alertów

Aby usunąć alert z listy, wskaż kursorem dokument z alertem do usunięcia i oznacz go w wyświetlonym polu. Następnie kliknij ikonę Usuń alert widoczną u szczytu listy. Możliwe jest zaznaczenie i usunięcie wielu pozycji jednocześnie

Alert można również usunąć z poziomu otwartego dokumentu – w analogiczny sposób, jak został założony.

Proszę czekać!

Proszę czekać... to zajmie tylko sekundę!