Frequently Asked Question
Alerty
Alerty służą do przesyłania Użytkownikowi informacji na temat zdarzeń dotyczących wybranego dokumentu. Alerty są dostępne dla aktów prawa powszechnego, europejskiego i resortowego.
Jak dodać Alert dla całego dokumentu i z poziomu menu jednostki?
Aby dodać alert dla całego dokumentu, należy w oknie otwartego dokumentu przejść do zakładki Narzędzia, a tam skorzystać z opcji Dodaj alert
Możliwe jest również dodanie alertu z poziomu menu jednostki. Aby to uczynić, należy wyszukać odpowiednią jednostkę, rozwinąć menu jednostki ikoną plusa po lewej stronie jednostki i wybrać opcję „dodaj alert”, tak jak to przedstawia poniższy obrazek.
Dla dokumentu objętego alertem raz w tygodniu (co do zasady w poniedziałek) zostanie wysłane e-mailowe powiadomienie informujące o wszystkich zdarzeniach, które mają nastąpić w nadchodzących siedmiu dniach (od poniedziałku do niedzieli) i dotyczą obserwowanego dokumentu.
W przypadku, gdy w ciągu tygodnia zaistnieją zdarzenia nieobjęte wcześniejszym powiadomieniem, informacje o nich zostaną przesłane najszybciej, jak to możliwe.
Przykładowy mail z Systemu alertów
Zdarzenia objęte alertowaniem dla całego obserwowanego aktu
- Wejście w życie
- Stosowanie
- Publikacja aktu uchylającego
- Uchylenie
- Wygaśnięcie
- Zmiana zakresu obowiązywania
- Moc wsteczna
- Publikacja aktu zmieniającego
- Publikacja aktu wykonawczego (Uwaga: Alerty w zakresie aktów prawnych wykonawczych nie obejmują aktów prawa miejscowego)
- Publikacja aktu ujednolicającego
- Akt obserwowany zostaje zmieniony
- Akt wykonawczy wchodzi w życie
- Akt zastępujący zostaje opublikowany
- Akt zastępujący wchodzi w życie
- Udostępnienie w produkcie projektu aktu będącego w relacji z aktem obserwowanym
Zdarzenia objęte alterowaniem dla obserwowanej jednostki redakcyjnej
- Zmiana
- Uchylenie
- Dodanie nowych dokumentów do jednostki:
- orzeczenia
- pisma urzędowe
- tezy z piśmiennictwa
- komentarze
- monografie
- linie orzecznicze
- komentarze praktyczne
- poradniki
- artykuły
- podręczniki
- pytania i odpowiedzi
- szkolenia online
- zestawienia.
Listę dokumentów, dla których Użytkownik ustawił alert, można wyświetlić z lewego panelu Strony startowej, klikając na ikonę Alerty.
Listę alertów można zawężać w lewym panelu. Domyślnie jest wyświetlana lista wszystkich alertów.
Usuwanie alertów
Aby usunąć alert z listy, wskaż kursorem dokument z alertem do usunięcia i oznacz go w wyświetlonym polu. Następnie kliknij ikonę Usuń alert widoczną u szczytu listy. Możliwe jest zaznaczenie i usunięcie wielu pozycji jednocześnie
Alert można również usunąć z poziomu otwartego dokumentu – w analogiczny sposób, jak został założony.