Frequently Asked Question
Jeżeli czynności z 1-4 zostały już wykonane, można przejść od razu do punktu 5
1. Przygotowujemy pliki w formacie .pdf do podpisu elektronicznego. Zapisujemy je np. w katalogu na dysku sieciowym Synology lub na pulpicie* pod nazwą Dokumenty do podpisu.
* dane z pulpitu proszę archiwizować na dysku sieciowym Synology.
2. Tworzymy faksymile, czyli graficzną reprezentację podpisu elektronicznego.
W tym celu skanujemy swoją pieczątkę wraz z własnoręcznym podpisem.
Przykładowy skan:
Faksymile zapisujemy w nowym folderze np. pod nazwą Moje pieczątki.
3. Tworzymy folder w którym będzie znajdować się archiwum podpisanych dokumentów.
Np. Dokumenty podpisane.
4. Uruchamiamy program proCertum SmartSign.
Klikamy na Ustawienia i Podpis.
Przechodzimy w dół i zaznaczamy opcję: Kopiuj po podpisaniu. Klikamy na przycisk Wybierz i wybieramy folder, który został utworzony do archiwizacji podpisów (Dokumenty podpisane).
Przechodzimy w dół i zaznaczamy opcję: Umieszczaj graficzny symbol podpisu w dokumencie PDF.
Klikamy na przycisk Ustaw i wybieramy plik graficzny z pieczątką i podpisem z folderu Moje pieczątki.
5. Podpisywanie dokumentu.
W aplikacji proCertum SmartSign klikamy na przycisk Podpisywanie -> Dodaj plik -> wybieramy folder w którym zapisane są dokumenty do podpisu -> wybieramy typ pliku -> Wszystkie pliki.
Otwieramy plik .pdf do podpisu. -> wybieramy certyfikat i klikamy OK.
Otworzy się podgląd pliku .pdf.
Przechodzimy na ostatnią stronę.
Zaznaczamy obszar gdzie ma być umieszczona grafika z pieczątką i podpisem elektronicznym przytrzymując lewy przycisk myszy.
W prawym górnym rogu za pomocą opcji Wybierz można zmienić plik graficzny z pieczątką lub
usunąć pieczątkę przyciskiem Usuń.
Na koniec klikamy na OK.
Podpisany plik znajduje się w folderze Dokumenty podpisane.
Tak wygląda plik podpisany po otworzeniu: